ORTAOKUL
BIS Ortaokulunda 10 ila 13 yaş arası öğrencilere eğitim verilmektedir.
Benzersiz akademik programımız, öğrenciler için son derece başarılı bir
okul deneyimi sağlar. "Öğrencinin ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş
öğrenme" ortamı oluşturuluyor. Böylece öğrenme hızı farklı olan
öğrenciler, hem akademik hem de sosyal olarak zorlanmadan kendi
hızlarında gelişmek üzere yetiştiriliyor.
Öğrenme Ortamımız
BIS Ortaokulu'nun kendine özgü öğrenme programında ana konular
hazırlanır ve bu konular her sınıf düzeyinde tekrarlanır. Bu ana
konuların tekrar edilmesi ve her işlenişte yenilerinin eklenmesi
öğrenciler için daha iyi bir öğrenme ortamı yaratır ve öğrenciler
öğrendikleri bilgileri kullanma şansı elde ederler. Öğrenciler yabancı
dillerini aktif olarak kullanırlar ve okulun çok uluslu ortamında
İngilizce iletişim kurarlar. Bu uygulama, İngilizceyi
içselleştirmelerine ve dili günlük yaşamlarına uyarlamalarına yardımcı
olur.
Çok kültürlü öğrenme ortamı ile öğrencilerimiz, farklı kültürleri,
dilleri ve değerleri takdir eden ve kutlayan, iyi iletişim becerilerine
sahip, dengeli ve pozitif bir dünya vatandaşı olurlar.
İkinci Dil Olarak İngilizce (ESL)
İngilizce öğrenme desteğine ihtiyaç duyan öğrencilerimize ESL
çalışmaları sağlanmaktadır. ESL'de, öğrenciler kendi seviyelerindeki
diğer öğrencilerle küçük gruplar halinde, deneyimli ESL öğretmenlerimiz
ile çalışırlar.
Türkçe Akademik Destek
Ek desteğe ihtiyacı olan tüm Ortaokul öğrencilerimize Türkçe, Matematik,
Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler derslerinden etüt çalışması
yapılmaktadır. Bu derslerde, öğrenciler kendi seviyelerindeki diğer
öğrencilerle küçük gruplar halinde, deneyimli branş öğretmenlerimiz ile
birlikte çalışırlar.
Akademik Kadro
BIS'in tüm öğretmenleri, çocukların ihtiyaç ve isteklerine duyarlıdır.
Her çocuğun bireysel olarak kişisel ihtiyaçlarının olduğunu fark ederler
ve öğretmenlerimiz bu ihtiyaçları karşılamak için farklı ortamlar
oluştururlar. Öğretmenlerimiz her öğrenciyi gözlemleyerek kişisel
gelişimini takip eder, analiz eder ve gelişimini destekleyici
etkinlikler planlar. Herhangi bir öğrenci ilgili endişeleri olduğunda
okulumuzun uzmanlarıyla iletişime geçerek, velileri tüm süreç hakkında
bilgilendirirler.
Akademik kadromuz, lisans derecesine sahip, deneyimli, başarılı, anadili
İngilizce ve Türkçe olan öğretmenlerden oluşmaktadır. Tüm
öğretmenlerimiz gelişime ve yeniliğe açık; uzmanlık alanındaki
gelişmeleri takip eder ve teorileri uygulayarak öğrencilere öğretmeye
çalışırlar. Amaçları, öncelikle kendilerini ve meslekleri ile ilgili
bilgilerini geliştiren sorgulayan bireyler yetiştirmektir.
Öğrenci Yaşamı
Deneyim yoluyla öğrenmenin teşvik edildiğine ve bunun da genç
öğrencilerimizin gelişimini olumlu yönde etkilediğine inanıyoruz.
Öğretmenlerimiz, öğrencinin ilgisini çekmek ve katılımını artırmak için
bu deneyim edinme ortamını desteklemektedir. Bu nedenle her çocuğun
bireysel olarak seçebileceği alanlar oluşturarak öğrencilerimiz için
öğrenme ortamını zenginleştiriyoruz.
BIS Ortaokulunda da bu zenginleşme proje, etkinlikler, şehir içi
gezilerle sağlanmaktadır. Öğrencilerin sorumluluk duygularını
geliştirmeye yönelik etkinlikler ve geziler planlanır. Öğrencilerin
bireysel sorumluluk göstermelerini gerektiren iç ve dış mekan projeleri
yürütülür.
Tüm okullarımızın öğrencileri ortak deneyim ve diğer etkinliklerde
İngilizce kullanarak iletişim kurarak üç ana alanda kendilerini
geliştirmektedir; insan ilişkileri, iletişim becerileri ve yabancı dil
kullanımı. Okulumuzun çok uluslu yapısı, deneyim zamanını öğrencilerimiz
için kültürlerarası, sosyal, eğlenceli ve anlamlı bir zaman dilimi
haline getirmektedir.
Özel ihtiyaçlar
Branş öğretmenleri her öğrenciyi ayrı ayrı gözlemler ve
akademik-duygusal ilerlemelerinin yolunda olup olmadığını kontrol eder.
Bir öğrenciyle ilgili endişeleri varsa, Özel Eğitim İhtiyaçları ve
Kaynaştırma Liderimiz ile iletişime geçerler. Özel Eğitim Birimi
uzmanımız daha sonra ders, teneffüs, öğle yemeği ve mola saatlerinde
öğrenciyi gözlemler. Bu gözlemler ilgili öğretmen ve öğrenci velisiyle
paylaşılır ve gerekli yönlendirme yapılır.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi
BIS Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü olarak velilerimiz ile
öğrencimizin gelişimi temel alınarak karşılıklı güven, pozitif iletişim
ve işbirliğine dayalı bir anlayış benimsemekteyiz. Öğrencilerimizin iyi
olma halini, sosyal ve duygusal gelişimlerini önemsemekteyiz. BIS
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü olarak, bir çocuğun iyi bir
okul deneyimi kazanmasındaki en önemli üç faktörün; okul, aile ve çocuk
işbirliği ile başarıldığına inanmaktayız.
Ortaokul, çocukların becerilerinin ve yeteneklerinin gelişmesinde rol
alan en önemli dönemlerden biridir. Aynı zamanda, çocukların
duygularının, kişiliklerinin, isteklerinin, ihtiyaçlarının ve fiziksel
özelliklerinin değiştiği de bir dönemdir. İlkokul ile başlayan ayrışma
süreci, ortaokulda bireyselleşme süreci ile şekillenmektedir. Bu dönemde
öğrencilerimize psikolojik sağlamlık kazandırmak ve sağlıklı gelişim
gösterebilmeleri adına destek olmaktayız.
Tüm öğrencilerimiz için, Ağustos ayının son haftasında, öğrenci ve
öğretmenlerimizle ile oryantasyon etkinlikleri gerçekleştirirken,
velilerimizle de bilgilendirme toplantıları yapmaktayız.
BIS Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü olarak yaptığımız
gözlemler sonucunda önleyici rehberlik adına veli, öğrenci, öğretmen
işbirliğiyle toplantılar planlayıp, konuyla ilgili rehberlik çalışmaları
yürütmekteyiz.
Gelişimsel rehberlik olarak öğrencilerimizin, özgüven ve olumlu benlik
algısı geliştirmeleri, etkin iletişim ve problem çözme becerilerinin
kazandırılması için öğrencilerimize destek olmaktayız.
Bireyin gelişimsel ihtiyaçlarını ön planda tutan bir rehberlik anlayışı
ile öğrencilerin içinde bulundukları gelişimsel dönemlerinin
ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik kapsayıcı rehberlik anlayışını
benimsemekteyiz.
BIS Ortaokulunda, her ay öğrencilerimizin sosyal, duygusal ve bireysel
gelişimlerine yönelik veli rehberliği seminerimiz düzenlenmektedir.
Seminer konusu ile ilgili rehberlik bülteni hazırlanmakta ve velilerimiz
ile paylaşılmaktadır. Ayrıca, her ay veli bilgilendirme mektubunda ,
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümünün etkinlikleri yer
almaktadır.
Eğitim öğretim yılı süresince ayda bir kez sınıf ve branş öğretmenleri
ile gündemli toplantılar yaparak her öğrencimizin akademik, sosyal ve
psikolojik gelişimini rehberlik birimi olarak takip etmekteyiz.
Öğrencilerimizin, Ortaokul yaşam ve gelişim becerilerini sınıf ve branş
öğretmenlerimizle iş birliği içerisinde planlamalar yaparak,
geliştirmeleri için onlara destek olmaktayız.
BIS Kayıt-kabul sürecinde, okul yönetimi ile işbirliğinde çalışılır,
aday öğrenci mülakatları ve aile görüşmeleri Psikolojik Danışmanlık ve
Rehberlik Bölümü tarafından gerçekleştirilir. Psikolojik Danışmanlık
ve Rehberlik Bölümü aday öğrenci kabul kurulunda görev alır.
Ebeveynlerle İş birliği
Ağustos ayının son haftasında her yıl grubu için oryantasyon
toplantıları düzenlenmektedir. Veliler, öğretmenler ve öğrenciler okul
açılmadan önce bir araya gelirler. Öğretmenler ve okul idaresi
tarafından velilere bilgi verilirken, öğrenciler sınıf arkadaşlarıyla
tanışma ve etkinlikler yapma şansına sahip olurlar.
Eylül, Aralık ve Mart aylarında düzenlenen Veli Toplantıları, veli ile
sınıf-branş öğretmenlerine öğrencilerin ihtiyaçlarını ve gelişimini
paylaşma fırsatı verir. Velilerimiz, MEB & Kazanım Değerlendirme
Sınavı sonuçları hakkında düzenli olarak bilgilendirilir.
Okul Aile Birliği, sınıf temsilcileri ve arzu eden tüm velilerimizle,
her çeyrek dönemde, gündemli toplantılar gerçekleştirilir. Velilerin
düşüncelerini ve önerilerini okul yönetimi ile paylaşmalarına olanak
tanınır.
Okul Aile Birliği (OAB) üyeleri ve okul yönetimi tarafından düzenlenen
etkinlikler, geziler ve bağışlarla işbirliği yaparak okulumuza, içinde
yaşadığımız topluma, ihtiyaç sahibi öğrencilere ve okulumuzun
ihtiyaçlarına faydalı olmak için işbirliği içinde çalışmaktadır. Okul
misyonuna uygun yapılan çalışmalar ile, öğrenciler ve veliler BİSİ
Ailesi'nin birer parçası haline gelmektedir.
Ortaokulda Bilgi Paylaşımı
Ortaokulda gerçekleştirilen etkinliklerle ilgili haber ve fotoğraf
paylaşımları için, bir önceki ayda gerçekleşen etkinliklerin
ayrıntılarını içeren ve bir sonraki ay yapılacak etkinlikleri bildiren
aylık veli bülteni hazırlanır. İletişim Direktörü, Müdür Yardımcıları ve
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi de, ihtiyaçlar dahilinde
velilerimizi bilgilendirirler.
Kampüsümüzde bültenlerin, güncel mektupların ve yemek menüsünün
sergilendiği Veli Duyuru panoları bulunmaktadır.
Sertifikalar ve Ödüller
Öğrenciler her hafta, akademik başarıların yanı sıra kişisel, sosyal ve
duygusal başarıları kutlamak için Sınıf Öğretmenleri tarafından Haftanın
Öğrencisi sertifikasını almak üzere seçilir. Branş öğretmenleri de
Haftanın Öğrencisi sertifikaları vermeyi tercih edebilirler.
Yıl sonunda, Ortaokulda öğrencilere özel başarı ve yetenekler için
sertifikaların verildiği özel Ödül Törenleri düzenlenir.